Wednesday, July 3, 2013

Blog pertama aku


             Sebenaqnya aku ni baru nak menjinak jinakkan diri dalam dunia blogger  ni,, so banyak la yang aku kena belajaq gamaknya....mula2 memang la nampak susah tapi kalau kita rajin belajaq insyaallah mesti boleh punya...bak kata prinsip omputih yang aku pegang nothing is impossible in life, yang penting usaha tu kena lebih...banyak juga cara aku buat research kat internet..,sebelum aku cari kat internet...macam2 orang aku tanya.."Macam mana nak buat blog?",tapi the answer i got it.."Tak tau la".. hmmm...aku tau la cara orang yng tau tapi buat2 tak tau...tapi ada aku kesah....dah tak mau tunjuk tak pa la...aku pon usaha demi usaha last sekali boleh jugak...bila dah menjadi, paham2 ja la...masa tu la yang ngaku dia la yang ajarkan,, maklumlah saja la...nama pon MANUSIA..setelah semua siap..sumber INSPIRASI aku tentulah my family & friends.(yang selalu bagi support ja..yng lain hmmmm...ngutuk ada la),, memang la mak & bapak aku tak expert bab IT ni tapi idea2 mak & bapak aku ni la yang aku ambil sebagai dokorasi aku,, fuuhhhh ayat..sebenaqnya dah lama aku dok nak buat blog ni,,tapi maklum saja la..usaha demi usaha aku cuba, dengan sedikit hasil daripada apa yang aku dok blajaq selama ni,,alhamdulillah...jadi gak..
             Mula masa aku buat blog ni,, tau2 ja la...mana la nak cantik lagi...aku pon cemuih (tension) gak la...dok kata awat la tak cantik ni....perongkah punya perongkah last skali boleh jugak..aku pon try la dengan warna tulisan dulu, pastu smbng dng background plak..hahhh, jadik gak..apa lagi seronok la.he3.. mula2 aku dok dengaq cerita yang kata jadi blogger ni boleh buat sebagai keja sampingan, dan ada yang jadi kaya dengan buat blog ni...ha3..aku pon apa lagi nak try la,,,tapi...aku pikiaq2 balik buat nak buat apa jadi kaya dengan buat blog ja,nnty mula la dengan mcm2 masalah timbul,,dngn kontroversi bagaila....wooooooooooooo...tak mau la aku,, dapat gosip murah2 mcm tu...abih tu nnty semua org dlm dunia ni x yah pi keja la...hah,,pakat dok ngadap depan PC ja..jahanam dunia ni kalau semua macam tu...baik aku buat blog ni sebagai menambah ilmu & pengalaman.. Aku ni bukan la pandai sangat pon,,tapi bak kata orang tua2 boleh la untuk lepas diri sendiri kaaaannnnnnnn...

No comments:

Post a Comment